Dé jobsite voor de horeca I plaats GRATIS vacatures

Keukenverantwoordelijke in centrum voor illegalen te Merksplas

Keukenverantwoordelijke in centrum voor illegalen te Merksplas 79 keer bekeken

JOB DETAIL:

  • Provincies Antwerpen

Functieomschrijving

HOOFDTAKEN:

  • Menuplanning: bespreekt en stelt spijskaart/menu op (in overleg met directie of opdrachtgever), zorgt voor een evenwichtige samenstelling van gerechten en voor een afwisselend assortiment, bepaalt recept en bereidingswijze, houdt rekening met seizoensaanbod en prijs van voedingswaren. Op basis hiervan:
  • Personeelsplanning: staat in voor de werkplanning van het keukenpersoneel, stelt uurroosters op en wijst verschillende taken toe aan de medewerkers.
  • Zorgt voor opleiding en begeleiding van het personeel, motiveert, zorgt voor teamgeest, stimuleert vakontwikkeling.
  • Provisie en bestellingen: naast standaardvoorraad calculeert de benodigdheden op basis van reservaties of verkoopplanning; stelt bestellijst op en geeft deze door aan de leveranciers of aan de aankoopdienst.
  • Ontvangt en controleert leveringen op kwaliteit en hoeveelheid, zorgt voor retouren en maakt inventaris op (in grote restaurants zijn hiervoor magazijniers).
  • Supervisie: Geeft leiding aan de werkzaamheden van het keukenpersoneel (lunches, diners, banketten, buffetten, ontbijten, enz…), geeft aanwijzingen en instructies, zorgt voor efficiënte werkvoortgang, lost problemen op en springt in.
  • Superviseert de mise-en-place en bereidingen: controleert kwaliteit, toepassing van recepten of technische fiches, verwerking, portionering, presentatie, enz…
  • Superviseert de opdiening van gerechten (à la carte, dagmenu, bain-marie): controleert smaak en aspect van gerechten, de schikking en garnituren.
  • Na de dienst controleert de bewaring van gerechten en voedingsmiddelen, controleert koel- en vrieskamers, let op de houdbaarheid, controleert voorraad (FIFO) en afvalverwerking.
  • Houdt toezicht op hygiëne, orde en netheid in de keuken en op het voorkomen en hygiëne van het personeel; controleert de naleving van de veiligheidsnormen en andere richtlijnen die zijn opgelegd.
  • Administratie: verwerkt allerhande gegevens, eventueel input op PC: vb. gepresteerde werkuren, ziekte en verlof; calculatie, voorraad, bestellingen en verbruik.
  • Vak- en productontwikkeling: ontwikkelt en probeert nieuwe recepten of geeft aanwijzingen voor productontwikkeling, zorgt voor assortimentsvernieuwing, volgt trends en nieuwe technologieën op, bezoekt vakbeurzen. Stelt technische fiches of handleidingen op. Geeft aanwijzingen voor aankoop of investeringen van keukenmateriaal.
  • Klantenservice: bespreekt menu’s voor banketten, doet offerte, geeft klanten uitleg over samenstelling gerechten, behandelt klachten, organiseert banketten conform overeenkomst.

Profiel

  • Kennis HACCP;
  • Perfect Nederlandstalig in woord en geschrift;
  • PC kennis ‘Word, Excell, Outlook’;
  • Sociaal aangelegd zijn (team, klanten,…);
  • Leergierig zijn en iniatief nemen;
  • De werkplaats is moeilijk bereikbaar met het openbaar vervoer, je kan steeds tijdig op het werk geraken;
  • verantwoordelijkheidszin.

Jobgerelateerde competenties

  • Personeel aanwerven en ze de richtlijnen van de organisatie aanleren
  • Leveranciers of dienstverleners selecteren
    Onderhandelen over contractvoorwaarden
    De geleverde diensten of producten controleren
  • Recepten opstellen voor de gerechten (ingrediënten, hoeveelheid, prijs, …)
  • Menu’s opstellen
    De tarieven voor gerechten opstellen
  • Het budget van de keuken opvolgen (omzet, ratio, marge, …)
  • De activiteiten van het personeel controleren
  • Gerechten bereiden: Grootkeukenbereidingen
  • Het naleven van de werkprocedures en de regels voor hygiëne en voedselveiligheid controleren
  • De voedingsmiddelen controleren op versheid en bereiding
    Stalen nemen voor de hygiënische dienst
  • De bereiding van de gerechten superviseren
    Het dresseren en de opmaak van borden of schalen uitvoeren of controleren
  • De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
    Bestellingen plaatsen
  • De planning van het keukenpersoneel opstellen volgens de verwachte drukte en de voortgang van de voorbereidingen

Persoonsgebonden competenties

  • Commercieel zijn
  • Zin voor nauwkeurigheid hebben
  • Samenwerken als hecht team
  • Contactvaardig zijn
  • Omgaan met stress
  • Leervermogen hebben
  • Creatief denken (Inventiviteit)
  • Regels en afspraken nakomen
  • Plannen (= ordenen)
  • Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
  • Resultaatgerichtheid
  • Zelfstandig werken
  • Klantgerichtheid

Aanbod

  • Starten via interim contract van 6 maanden met mogelijkheid tot vast werk;
  • 2 keukens aansturen in 1 gebouw. (Centrum voor Illegalen te Merksplas);
  • De meeste werkuren vallen van maandag tot en met vrijdag tussen 8 – 16 uur;
  • Je plant zelf het werkrooster in;
  • Sporadisch werken in het weekend.

Plaats tewerkstelling

UMAMI CATERING
STEENWEG OP WORTEL 1 bus A 2330 MERKSPLAS

Vacature locatie

Ik stel mij kandidaat Solliciteer via Facebook
Werkgever
Connect with us

Nieuwsbrief ontvangen?

TELLER

TRANSLATE